Potrdilo o usposobljenosti za voditelja čolna

Spomnim se časov pred leti, ko si na morju najel čoln in se potem odpeljal do bližnjega otoka, ali pa raziskoval in fotografiral okolico iz morske strani. Vem, da me takrat ni nihče vprašal po potrdilu oz izpitu za voditelja čolna.

Danes je vse drugače

Oseba, ki upravlja čoln na morju (razen čolna z motorjem do 7.35 kW in do 7 m dolžine ali vodni skuter, za katere mora imeti najmanj preizkus znanja za upravljanje s čolnom) mora imeti potrdilo o usposobljenosti za voditelja čolna. Oseba, ki upravlja čoln dolžine do 12 metrov, mora biti stara najmanj 16 let. Oseba, ki upravlja gliser ali čoln dolžine nad 12 metrov 12 metrov, mora biti stara najmanj 18 let. Ne preostane ti drugega, kot da se odločiš za pridobitev potrdila.

Prijavim se na tečaj, ki ga najdem ugodneje na 1nadan in potem 3 dni zaporedoma po 3 ure spremljam predavanja. Po predavanju seveda imaš občutek, da vse znaš, ko pa se začneš učiti, ugotoviš, da je snov zelo obširna in da verjetno ne bo šlo tako zlahka, kot se ti je prvi trenutek zazdelo. In potem se učiš, vmes se vsake toliko sprašuješ, zakaj ti je tega sploh treba :-)

Generalno gledano, se snov deli na: pomorske predpise, pravila o izogibanju trčenju na morju, mornarska dela in veščine, osnove navigacije in osnove motoroznanstva. Pestro :-) Za vsak slučaj, si pred izpitom vzamem 2 dni dopusta, kar se na izpitu pokaže za zelo pametno.

Zakladnica znanja

Od navtične šole Navtična šola F. Arnuš; NAUTICA, d.o.o., pri kateri sem se udeležil predavanj, sem prejel knjigi Priročnik za voditelja čolna in Priprava na izpite za čoln (ki ju sicer prodaja Spinaker), vendar je to, vsak kar se mene tiče premalo, da bi lahko res uspešno opravil tečaj, razen, če bi knjigi najprej predelal in se potem udeležil predavanj (da lahko vprašaš, to kar “ti manjka” ).

Zato si pomagaš, kakor veš in znaš, npr oznake pri izogibanju trčenju na morju sem natisnil kot fotografije in na hrbtno stran napisal pravilne odgovore, da sem lahko takoj preveril odgovor in seveda z internetom, kjer med drugim na Youtube najdeš kanal Spinaker.si in Marino Matič s številnimi videi na to temo.

Zakaj sploh pišem na to temo? Zaradi vsega zgoraj naštetega želim pomagati vsem bodočim kandidatom s povezavami (linki), kjer boste našli večino tega, kar vam bo koristilo. V nekaterih materialih vsi navedeni podatki niso čisto točni, verjamem pa, da boste z učenjem znali ločiti prave od napačnih. Povezava do izbranega gradiva  – pdf, doc, .. datoteke.

[adrotate banner=”24″]

Še o tem, kako je potekal izpit

V učilnico sem šel kar prvi – iz različnih razlogov :-)

Člani komisije so 3 in pri prvem, sem moral odgovoriti na naslednja vprašanja:

  • Kakšne preglede čolnov poznamo?
  • Kdaj se opravi osnovni pregled?
  • Dobre in slabe lastnosti izven krmnih motorjev?
  • Kakšne vrste svečk poznamo?
  • Značilnosti burje?
  • Naredi vozel pašnjak
  • Naredi zastavni vozel

Pri drugem:

  • Kako izberemo sidro? Kako težko mora biti?
  • Koliko od obale mora biti oddaljen motorni čoln, ko ne drsi po vodni gladini? Koliko gliser?
  • Na sliki: križata se jadrnica in ribiški čoln, kdo ima prednost?
  • Na sliki povej pomen dnevnih oznak (3 različne oznake)
  •  Na sliki povej pomen luči – nočnih oznak (3 različne oznake)

Pri tretjem:

  • Na karto vriši lokacijo A  glede na napisano geografsko širino in dolžino
  • Od točke A mi zariše smer plovbe do točke B. Izmeri kurz plovbe.
  • Izmeri razdaljo od točke A do točke B

Za pridobitev potrdila potrebujete tudi fotografije, ki jih seveda lahko pridobite tudi v našem foto studiu.

P.S. Za motivacijo, pa še nekaj mojih fotografij z “morsko tematiko”

Mogoče vam bo všeč